KUNDSERVICE

E-post

servicedesk@sakralarm.se

Kundsupport

mån-tor 9-12 och 13-16 fre 9-12 och 13-15

Telefonväxel

010-333 32 93

Vi har idag en väl utvecklad serviceorganisation som hjälper kunden i tre steg:

1. Vår telefontjänst på tel 010-333 32 93 är din första kontakt och är öppen dygnet runt.
2. Vår Kundsupport tar sedan över och förbereder och kompletterar supportärenden och återkommer till Dig snarast möjligt. Vår Kundsupport är öppen måndag-torsdag mellan 9-12 och 13-16, fredag 9-12 och 13-15. Maila Kundsupport på servicedesk@sakralarm.se

3. Våra tekniker tar hand om ärendet om det visar sig vara för komplicerat för
Kundsupport. Teknikerna hjälper till med tekniska frågor som distansservice,
fjärrdiagnostik och teknisk service på distans.

Vanliga frågor

Hur får jag hjälp med mitt larm som jag köpt av Säkra Larm?

Ring vår telefonväxel på 010-333 32 93 och välj knappval 2 för att komma till ServiceDesk. ServiceDesk har öppet mån-tors kl 09-16 samt fredagar kl 09-15
Vår Kundsupport är öppen - mån-tor 9-16 fre 9-15

Fråga: Vad gör jag när mitt larm signalerar lågt batteri?

Du kan alltid byta batterier själv. Börja med att gå in på SUPPORT (längst upp på hemsidan). Välj din larmpanel och klicka på läs mer, där får du information om hur man utför batteribyte.

Fråga: Under vilka tider kan jag göra en felanmälan?

Vår telefontjänst/växel är öppen dygnet runt alla dagar i veckan, så det finns alltid någon som kan ta emot ditt samtakl och registrera ditt supportärende. Vår ServiceDesk har öppettider enligt ovan, och ringer du inom dessa tider kan växeln koppla dig dit så att du får hjälp direkt.

Fråga: Under vilka tider kan jag få servicebesök hemma?

Våra servicetekniker arbetar dagtid mellan kl 08-17.

Fråga: Har Säkra Larm polistillstånd?

Ja, Säkra Larm är en polisgodkänd larminstallatör enligt tillståndsbevis Dnr: AtL-578-111/08.

Fråga: Äga eller hyra larmsystemet?

Genom att köpa och äga ditt larmsystem sparar du som kund tusentals kronor i längden, jämfört med att betala en månadskostnad över flera års tid. Det blir helt enkelt billigare för dig i längden, och du kan själv välja om du även vill ha larmet kopplat till vaktbolag eller inte.

Fråga: Vem kopplas larmet till när larmet utlöses?

Kunden väljer själv om denna vill koppla larmet till sin egen mobil, till ett vaktbolag eller båda delarna.

 

Fråga: Kan man ha husdjur hemma när larmet är på?

Husdjur är inga problem. Våra Villa-larm anpassas efter ert husdjurs storlek vid installationstillfället, och Lägenhetslarmen kommer förinställda för husdjur.

 

Fråga: Får jag rabatt på min hemförsäkring?

Många försäkringsbolag ger rabatter på premien och lägre självrisk om man har ett larmsystem installerat. Vissa försäkringsbolag erbjuder upp till 20% rabatt om man installerar ett vattenlås i sin bostad. Hör med ditt försäkringsbolag vad som gäller.

 

Fråga: Ska man ha trådlöst eller trådbundet larmsystem?

Säkerhetsmässigt håller trådlösa (batteridrivna) och trådbundna larmsystem samma nivå. Vissa nybyggda hus är förberedda med kanaler för just trådbundna larmsystem. Vi hjälper er att välja det som passar ert hus eller er lägenhet bäst.

sakra larm support vanlig fragor kundservice

Felsökning och problemlösning för ditt larm

sakra larm powerg support

Safehouse PowerG

Läs frågor och svar om det här larmet.