Bäste kund!
Vi har fått otroligt bra respons på det förra utskicket och är tacksamma för den återkoppling och feedback vi får av er kunder, tack!
Som vi skrev i det senaste nyhetsbrevet så händer det mycket positivt när vi nu är del av en större koncern. Ett av de viktigaste åtagande vi som larmleverantör har gentemot dig som kund är att hela tiden utveckla vår tjänst och service. Som ett steg i detta har vi valt att byta larmcentral och bevakningstjänst för uppkoppling av våra larmsystem, vilket gäller både nya och befintliga kunder.
Varför? Är säkert den första frågan som kommer upp. Prioritet för oss är att du som kund ska ha möjlighet till snabbast möjliga respons vid ett eventuellt larm, både från larmcentral och väktare och oavsett vart du bor i landet. Marknaden förändras och med en larmcentralsuppkoppling till Security Assistance så får du som kund en snabb och personlig respons, dygnet runt. Security Assistance är en certifierad larmcentral som samarbetar med de flesta bevakningsbolagen i landet och skickar sedan ut närmast möjliga väktare för utryckning. Vi vet att inget bevakningsbolag i landet kan vara bäst och starkast på alla orter men vi är övertygade om att med tillgång till fler väktare från fler bolag så kan du som kund få snabbast möjliga respons, det innebär att på vissa orter kan det vara ett starkt lokalt bevakningsbolag som rycker ut, på andra orter något av de större bevakningsbolagen. Allt för att du ska få snabbast möjliga respons. Vi tror nämligen att det är precis det du som kund vill ha, ett personligt bemötande av larmcentralen och snabbast möjliga väktare på plats vid ett eventuellt larm där mindre vikt är vad väktaren heter eller vilken logga den har på bilen.
Blir det någon skillnad mot tidigare? Ditt larm kopplas upp mot Security Assistance larmcentral som ringer dig och dina inlagda kontaktpersoner precis som Securitas tidigare gjort. Du använder även samma behörighetskod/identifieringskod för identifiering mot larmcentralen. Vid uteblivna svar eller om du själv begär det så skickas närmaste väktare ut, Security Assistance samarbetar med flera olika väktarbolag som täcker 1 545 orter i Sverige. Kan larmcentralen tydligt se i dina kameror att det är en pågående brand eller inbrott så skickas räddningstjänst ut direkt.
Kommer något att ändras kring priser eller villkor för din tjänst? Nej, du kommer fortsätta betala samma pris som du tidigare gjort och din tjänst kommer vara densamma.
Du som kund har valt oss som leverantör av olika anledningar, oftast är det tack vare andra anledningar än att vi är störst och syns mest på reklam. Vi hoppas och tror att vi kan fortsätta ha ditt förtroende när det gäller att leverera en prisvärd, trygg och säker larmprodukt med tillhörande tjänster och att vi genom bytet får möjligheten att fortsätta med det.
Security Assistance är en larmcentral som startades redan 2001 och hanterar idag 22 000 000 mottagna signaler per år genom sina ca 50 anställda. Bolaget samarbetar med de flesta stora bevakningsbolagen och flertalet lokala alternativ på olika orter. Security Assistance innehar alla nödvändiga certifikat så som ISO 9001, certifierad larmcentral, certifierad cybersäkerhet bas och certifierat bevakningsföretag enligt SBSC.
Från och med den 2022-01-25 så kommer ditt larm inte längre vara uppkopplat till Securitas utan till Security Assistance och om du mot all förmodan skulle få ett larm så kommer de ringa ifrån 040-689 24 00
Vi rekommenderar att du lägger till följande uppgifter till Security Assistance:
Numret som ringer dig vid ett larm 040-689 24 00
Nummer till akut teknisk jour (öppet dygnet runt) 010-333 32 93 och välj Teknisk support
Nummer för återkallning av larm 040-689 24 00
Tack för att du tog dig tid att ta del av denna information. Om du har frågor kring detta, tveka inte att höra av dig till oss på servicedesk@sakralarm.se eller 010-333 32 93.
Med vänliga hälsningar,
Säkra Larm – En del av Secitskoncernen