Frågor & Svar
Lägenhetslarm
Jag ska flytta, kan jag ta med mitt lägenhetslarm
Ja, antingen flyttar du med ditt lägenhetslarm till den nya bostaden eller så säljer du larmet tillsammans med bostaden till den nya ägaren.
Vad händer om mitt lägenhetslarm går sönder?
Vårt serviceavtal täcker alla tekniska fel för våra lägenhetslarm. Skulle någon komponent ej fungera så kommer så kommer vi skicka ut en tekniker för att åtgärda eller ersätta den. Du kan kontakta vår kundtjänst på numret: 010-333 32 93.
Jag behöver byta batteri för mitt larm, hur går jag tillväga?
Du kan byta batterier själv. Batterierna beställs via https://www.sakralarmbutik.se/. Känner du dig osäker så är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på numret: 010-333 32 93.
Äga eller hyra ett larmsystem?
Genom att köpa och äga ett lägenhetslarm utan abonnemang kommer du som kund spara tusentals kronor i längden jämfört med att betala en månadskostnad över flera års tid. Ta reda på hur mycket du kan spara med vår prisjämförelse på startsidan
Äger jag mitt lägenhetslarm?
Ja, du äger alltid ditt lägenhetslarm utan abonnemang oavsett hur du lägger upp betalningen. Kontakta oss och köp ditt larm idag.
Vem kopplas mitt larm till när det utlöses?
Du väljer alltid själv om ditt larm ska kopplas till din mobil samt upp till 3 andra mobiler, till Securitas larmcentral och väktare, eller båda delarna.
Kan jag ha husdjur hemma när mitt larm är på?
Husdjur är inga problem. Våra Villalarm anpassas efter ditt husdjurs storlek vid installationstillfället och lägenhetslarmen kommer redan förinställda för husdjur.
Är Säkra Larm en polisgodkänd larminstallatör?
Ja. Säkra Larm är polisgodkänd att installera larm enligt tillståndsbeviset Dnr: AtL-578-111/08.