Intresseanmälan
Frågor & Svar

Frågor & Svar

Villalarm

Kan jag få min faktura via autogiro eller e-post?

Ja, fakturor gällande larmtjänster (Securitas/serviceavtal) kan fås via både e-post och autogiro. Kontakta vår kundtjänst på 010-333 32 93 eller via hemsidan autogiroanmälan Fakturor gällande delbetalning av larmet hänvisas till respektive finansieringsbolag.

Jag ska flytta, kan jag ta med mig larmet?

Ja, antingen flyttar du med larmet till den nya bostaden eller så säljer du larmet tillsammans med bostaden till den nya ägaren.

Vad händer om mitt villalarm går sönder?

Vårt serviceavtal täcker alla tekniska fel med ditt villalarm. Skulle någon komponent ej fungera så kan du kontakta oss så kommer vi skicka ut en tekniker för att åtgärda eller ersätta den.

Jag behöver byta batteri, hur går jag tillväga?

Du kan byta batterier själv och batterier beställs via https://www.sakralarmbutik.se, känner du dig osäker så är du välkommen att kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.

OBS! Är larmet kopplat till Securitas larmcentral, skall du ringa 0771-50 60 75 och meddela om batteribyte. Larmcentralen lägger då larmet i serviceläge och ingen åtgärd vidtages.

Är det bättre att äga eller hyra mitt villalarm?

Genom att köpa ett villalarm utan abonnemang sparar du som kund tusentals kronor jämfört med att betala en månadskostnad över flera års tid. Det blir helt enkelt billigare för dig i längden och du kan själv välja om du även vill ha larmet kopplat till vaktbolag eller inte.

Vad behöver jag tänka på vid batteribyte för mitt villalarm?

Följ länken så hittar du all information du behöver om batteribyte för Säkra Larms villalarm: https://www.sakralarmbutik.se/hur-byter-jag-batteri

Äger jag mitt hemlarm?

Ja, du äger alltid ditt hemlarm oavsett hur du lägger upp betalningen.

Vem kopplas larmet till när larmet utlöses?

Kunden väljer alltid själv om denna vill koppla larmet till sin egen mobil samt upp till 3 andra mobiler, till Securitas larmcentral och väktare eller båda delarna.

Kan man ha husdjur hemma när larmet är på?

Husdjur är inga problem. Våra Villalarm anpassas efter ert husdjurs storlek vid installationstillfället, och lägenhetslarmen kommer förinställda för husdjur.

Är Säkra Larm en polisgodkänd installatör?

Ja, Säkra Larm är en polisgodkänd larminstallatör enligt tillståndsbevis Dnr: AtL-578-111/08.

Hur vet jag att det är dags att byta batterier för mitt villalarm?

Du kommer få ett sms av ditt Säkra Larm villalarm eller larmcentralen i god tid innan det är dags för batteribyte.

Fungerar mitt villalarm om jag tar bort min fasta telefon?

De flesta av våra larmsystem har ett sim-kort och kommunicerar trådlöst över mobilnätet, vilket innebär att du inte behöver fast telefoni för att larmet ska fungera. Är du osäker på om du har ett sim-kort i ditt larmsystem så kan du kontakta Säkra Larms kundtjänst 010-333 32 93.

Är du intresserad av våra larmlösningar? Låt oss kontakta dig!

Genom att fylla i formuläret så kommer vi att ta kontakt med dig och hjälpa er att hitta en larmlösning som passar just er.

Ja, jag är kund idagNej, jag är inte kund idag

Vilket larmbehov har du?Våra produkter