Intresseanmälan
Frågor & Svar

Frågor & Svar

Villalarm

Kan jag få min faktura via autogiro eller e-post?

Ja, fakturor gällande larmtjänster (Securitas/serviceavtal) kan fås via både e-post och autogiro. Kontakta vår kundtjänst på 010-333 32 93 eller via hemsidan autogiroanmälan Fakturor gällande delbetalning av larmet hänvisas till respektive finansieringsbolag.

Jag ska flytta, kan jag ta med mig larmet?

Ja, antingen flyttar du med larmet till den nya bostaden eller så säljer du larmet tillsammans med bostaden till den nya ägaren.

Vad händer om larmet går sönder?

Vårt serviceavtal täcker alla tekniska fel. Skulle någon komponent ej fungera så kommer vi skicka ut en tekniker för att åtgärda eller ersätta den

Jag behöver byta batteri, hur går jag tillväga?

Du kan byta batterier själv och batterier beställs via https://www.sakralarmbutik.se, känner du dig osäker så är du välkommen att kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.

Äga eller hyra larmsystemet?

Genom att köpa och äga ditt larmsystem sparar du som kund tusentals kronor i längden, jämfört med att betala en månadskostnad över flera års tid. Det blir helt enkelt billigare för dig i längden, och du kan själv välja om du även vill ha larmet kopplat till vaktbolag eller inte.

Äger jag mitt hemlarm?

Ja, du äger alltid ditt hemlarm oavsett hur du lägger upp betalningen.

Vem kopplas larmet till när larmet utlöses?

Kunden väljer alltid själv om denna vill koppla larmet till sin egen mobil samt upp till 3 andra mobiler, till Securitas larmcentral och väktare eller båda delarna.

Kan man ha husdjur hemma när larmet är på?

Husdjur är inga problem. Våra Villalarm anpassas efter ert husdjurs storlek vid installationstillfället, och lägenhetslarmen kommer förinställda för husdjur.

Är Säkra Larm en polisgodkänd installatör?

Ja, Säkra Larm är en polisgodkänd larminstallatör enligt tillståndsbevis Dnr: AtL-578-111/08.

Vilket larmbehov har du?Våra produkter