Intresseanmälan
Kundtjänst Frågor

Frågor & Svar

Kundtjänst

Vilket väktarbolag samarbetar ni med?

Vi samarbetar med Securitas och använder oss av både deras larmcentral och väktare, vi är Securitas larmcentrals största partner i Sverige.

Måste jag koppla upp mitt larm till en larmcentral?

Nej, du kan välja ett koppla ditt larm privat och får då bilder/notiser direkt till din egen och upp till 3 andra mobiltelefoner.

Är Säkra Larm medlem i Säkerhetsbranschen?

Ja, vi är medlemmar i Säkerhetsbranschen sedan flera år tillbaka. http://www.sakerhetsbranschen.se/medlemmar/medlemmar

Jag ska flytta, kan jag ta med mig larmet?

Ja, antingen flyttar du med larmet till den nya bostaden eller så säljer du larmet tillsammans med bostaden till den nya ägaren.

Vad händer om larmet går sönder?

Vårt serviceavtal täcker alla tekniska fel. Skulle någon komponent ej fungera så kommer vi skicka ut en tekniker för att åtgärda eller ersätta den.

Jag behöver byta batteri, hur går jag tillväga?

Du kan byta batterier själv och batterier beställs via https://www.sakralarmbutik.se

Hur installerar jag appen?

Ladda ner vår app (appen heter Säkra) via App Store eller Play Store. Öppna appen och tryck “Lägg till ny”. Du kommer se två textfält. I det översta kan du döpa larmet till det du önskar. I det nedre fältet skriver du in ditt PanelID som du hittar i det tekniska dokument installatören lämnade hos dig. Tryck på Spara.

För att logga in i appen så trycker du på ditt larm och skriver in din fyrsiffriga kod(samma kod som du larmar av och på med) och sedan OK.

Kan jag få reda på vilken information ni har om mig?

Du har rätt enl. GDPR att få information om hur vi behandlar dina personuppgifter, samt få tillgång till dessa, utan kostnad. Detta kallas för registerutdrag, vilket begärs antingen genom att kontakta vår kundtjänst på 010-333 32 93 eller via e-post till dso@sakralarm.se

Vad gör ni med mina personuppgifter?

Information om hur vi behandlar dina personuppgifter framgår i vår integritetspolicy, vilken du hittar här: Integritetspolicy

Kan jag få min faktura via autogiro eller e-post?

Ja, fakturor gällande larmtjänster(Securitas/serviceavtal) kan fås via både e-post och autogiro. Kontakta vår kundtjänst på 010-333 32 93 eller via hemsidan https://www.mvh.bgonline.se/Public.Web/Templates/MandateApplications/FillInMandateApplication.aspx?formRef=8999f121-92d5-4924-ac28-2fe2cfc5ace4. Fakturor gällande delbetalning av larmet hänvisas till respektive finansieringsbolag.

Om jag väljer att delbetala, kan jag ändå välja att slutbetala när jag vill?

Ja, du kan när som helst välja att slutbetala, kontakta Svea Ekonomi på 08-735 90 00

Hur får jag hjälp med mitt larm som jag köpt av Säkra Larm?

Ring vår kundtjänst på 010-333 32 93 och välj knappval 2.
Vår kundtjänst är öppen – mån-fre kl 08:15-16:00.

Under vilka tider kan jag göra en felanmälan?

Vår kundtjänst är öppen dygnet runt alla dagar i veckan, så det finns alltid någon som kan ta emot ditt samtal och registrera ditt supportärende. Vår kundtjänst har öppettider enligt ovan, och ringer du inom dessa tider kan växeln koppla dig dit så att du får hjälp direkt.

Kan man ha husdjur hemma när larmet är på?

Husdjur är inga problem. Våra Villa-larm anpassas efter ert husdjurs storlek vid installationstillfället, och Lägenhetslarmen kommer förinställda för husdjur.

Får jag rabatt på min hemförsäkring?

Många försäkringsbolag ger rabatter på premien och lägre självrisk om man har ett larmsystem installerat. Vissa försäkringsbolag erbjuder upp till 20% rabatt om man installerar ett vattenlås i sin bostad. Hör med ditt försäkringsbolag vad som gäller.

Jag har köpt ett larm av er, vad händer nu?

Vår kundtjänst kommer ringa dig ifrån 010-333 32 93 och boka upp en tid för installation med en av våra behöriga larminstallatörer.

Hur vet jag att det är er personal som är ute och jobbar i vårt område?

Vår personal har alltid profilkläder med vår logga samt en företagslegitimation med foto, personnummer och namn. Känner du dig osäker så kan du kontakta oss via https://www.facebook.com/sakralarm/ så kan vi bekräfta om vi har personal i området.

Vilket larmbehov har du?Våra produkter