fbpx
Kontakt
Kundtjänst Frågor

Frågor & Svar

Bläddra bland våra vanligaste ämnen

Villalarm
Smarta hem
Brandlarm
Vattenfelsbrytare
Kundtjänst

Kundtjänst

Vilket väktarbolag samarbetar ni med?

Vi samarbetar med Securitas och använder oss av både deras larmcentral och väktare, vi är Securitas larmcentrals största partner i Sverige.

Är Säkra Larm medlem i Säkerhetsbranschen?

Ja, vi är medlemmar i Säkerhetsbranschen sedan flera år tillbaka. http://www.sakerhetsbranschen.se/medlemmar/medlemmar

Jag ska flytta, kan jag ta med mig larmet?

Ja, antingen flyttar du med larmet till den nya bostaden eller så säljer du larmet tillsammans med bostaden till den nya ägaren.

Vad händer om larmet går sönder?

Vårt serviceavtal täcker alla tekniska fel. Skulle någon komponent ej fungera så kommer vi skicka ut en tekniker för att åtgärda eller ersätta den.

Jag behöver byta batteri, hur går jag tillväga?

Du kan byta batterier själv och batterier beställs via https://www.sakralarmbutik.se

Hur installerar jag appen?

Ladda ner vår app (appen heter Säkra) via App Store eller Play Store. Öppna appen och tryck ”Lägg till ny”. Du kommer se två textfält. I det översta kan du döpa larmet till det du önskar. I det nedre fältet skriver du in ditt PanelID som du hittar i det tekniska dokument installatören lämnade hos dig. Tryck på Spara.

För att logga in i appen så trycker du på ditt larm och skriver in din fyrsiffriga kod(samma kod som du larmar av och på med) och sedan OK.

Kan jag få reda på vilken information ni har om mig?

Du har rätt enl. GDPR att få information om hur vi behandlar dina personuppgifter, samt få tillgång till dessa, utan kostnad. Detta kallas för registerutdrag, vilket begärs antingen genom att kontakta vår kundtjänst på 010-333 32 93 eller via e-post till dso@sakralarm.se

Vad gör ni med mina personuppgifter?

Information om hur vi behandlar dina personuppgifter framgår i vår integritetspolicy, vilken du hittar här: Integritetspolicy

Hur fungerar Säkra Larms app?

I den här filmen får du hjälp med hur du kan använda vår app samt vilka funktioner som finns. Observera att vi tillhandahåller två olika appar och guiden gäller endast för appen som heter Sakra Larm.

Kan jag få min faktura via autogiro eller e-post?

Ja, fakturor gällande larmcentraltjänster och serviceavtal kan fås via både e-post och autogiro. Kontakta vår kundtjänst på 010-333 32 93 eller via hemsidan autogiroanmälan Fakturor gällande delbetalning av larmet hänvisas till respektive finansieringsbolag.

Om jag väljer att delbetala, kan jag ändå välja att slutbetala när jag vill?

Ja, du kan när som helst välja att slutbetala, kontakta Svea Ekonomi på 08-735 90 00

Hur får jag hjälp med mitt larm som jag köpt av Säkra Larm?

Ring vår kundtjänst på 010-333 32 93 och välj knappval 2.
Vår kundtjänst är öppen – mån-fre kl 09:00-16:00.

Under vilka tider kan jag göra en felanmälan?

Vår kundtjänst är öppen dygnet runt alla dagar i veckan, så det finns alltid någon som kan ta emot ditt samtal och registrera ditt supportärende. Vår kundtjänst har öppettider enligt ovan, och ringer du inom dessa tider kan växeln koppla dig dit så att du får hjälp direkt.

Får jag rabatt på min hemförsäkring?

Många försäkringsbolag ger rabatter på premien och lägre självrisk om man har ett larmsystem installerat. Vissa försäkringsbolag erbjuder upp till 20% rabatt om man installerar ett vattenlås i sin bostad. Hör med ditt försäkringsbolag vad som gäller.

Jag har köpt ett larm av er, vad händer nu?

Vår kundtjänst kommer ringa dig ifrån 010-333 32 93 och boka upp en tid för installation med en av våra behöriga larminstallatörer.

Hur vet jag att det är er personal som är ute och jobbar i vårt område?

Vår personal har alltid profilkläder med vår logga samt en företagslegitimation med foto, personnummer och namn. Känner du dig osäker så kan du kontakta oss via https://www.facebook.com/sakralarm/, via telefon (010-33 33 293) eller via e-post (servicedesk@sakralarm.se) så kan vi bekräfta om vi har personal i området.

Jag har bytt telefonnummer, påverkar detta mitt hemlarm, och vad behöver jag isåfall göra?

Om du har ditt larmsystem kopplat till en larmcentral så behöver du ringa dem och informera dem om att du bytt nummer. Har du ditt hemlarm privatkopplat behöver du ringa Säkra Larms kundtjänst och meddela ditt nummerbyte.

Vilket telefonnummer har Security Assistance?

Om du vill komma i kontakt med Security Assistance ringer du 040-689 24 00, det kan vara till exempel att du vill sätta ditt larm i serviceläge eller återkalla en utryckning. Det är även numret Security Assistance ringer dig ifrån om det skulle gå ett larm. Vi rekommenderar att du lägger in numret i din mobil.

Hur kommer jag som kund bli påverkad av bytet av larmcentral?

Du som kund kommer inte märka någon skillnad då din larmcentralstjänst inte kommer förändras. Ditt larm kopplas upp mot Security Assistance larmcentral som ringer dig och dina inlagda kontaktpersoner precis som Securitas tidigare gjort. Vid uteblivna svar eller om du själv begär det så skickas närmaste väktare ut, Security Assistance samarbetar med flera olika väktarbolag som täcker 1 545 orter i Sverige. Kan larmcentralen tydligt se i dina kameror att det är en pågående brand eller inbrott så påkallas räddningstjänst direkt.

Kommer utryckningstiden för väktare att förändras?

Utryckningstider för väktare är något som aldrig kan garanteras av något väktarbolag i branschen. Det är många parametrar som behöver vägas in när det kommer till hur snabbt en väktare kan rycka ut och utryckningstiden kan även skilja sig från gång till annan.