fbpx
Kontakt

Omdömen och att köpa larm hos Säkra Larm

Ett av vanligaste sätten att köpa produkter nuförtiden är över internet. Allt från kläder, mat och skor, till litteratur och teknik. Den stora fördelen med att handla över internet är möjligheten till att se och jämföra samma eller liknande produkter från flera olika företag. En av de viktigaste delarna i en köpprocess över nätet är undersökningen, både på produkt och företag. På nätet har dock det negativa om en produkt eller företag en tendens att sticka ut. På det stora hela är det en bra sak. Det hjälper företag att notera sina svagheter och brister samt få en inblick i vad deras kunder tycker och tänker.

Säkra Larm uppskattar goda omdömen såväl som konstruktiv kritik. Omdömen om Säkra Larms tjänster och produkter hjälper oss att förbättra dem och uppnå vårt mål med att vara den mest pålitliga och seriösa aktören på marknaden.

För vi på Säkra Larm värnar om vårt rykte. Vi står för det vi säljer och att våra larm och andra tjänster är så smarta och trygga som vi påstår. Alla på nätet verkar dock inte alltid hålla med. De må vara en minoritet, men vi värnar om varje kunds individuella upplevelse. Därför tänkte vi besvara några av de mer konstruktiva omdömena om Säkra Larm vi hittat på internet.

Säkra Larm Omdöme 1: ”Låt dig inte luras av larmföretagen!”

Det finns en uppfattning om att alla larmföretag är lurendrejare, att de inte är bättre än tjuven själv och enbart försöker lura dig på pengar. Det finns tyvärr en viss sanningshalt till detta påstående. Larmbranschen har tidigare saknat tydliga regler och branschbestämmelser som tillåtit ohederliga aktörer att utnyttja kunden, som förekommer än idag.

 

Med internet är det lättare att hitta seriösa företag som värnar om din säkerhet och erbjuder tjänster och produkter som lever upp till den standard som ska råda. Vår rekommendation på Säkra Larm är att välja ett medlemsföretag från föreningen Säkerhetsbranschen, något Säkra Larm givetvis är.

Säkerhetsbranschen ställer gedigna krav på sina medlemsföretag för att säkerställa att de har den grundläggande kompetensen att på ett yrkesmässigt och högkvalitativt sätt bedriva sin verksamhet. För att bli ett medlemsföretag hos Säkerhetsbranschen krävs bland annat:

  • En hög yrkeskompetens samt ett kontinuerligt arbete mot att utveckla sin verksamhet och medarbetares kompetens
  • En upprättad miljöpolicy med ett kontinuerligt arbeta som jobbar mot hållbar utveckling och minskad miljöpåverkan
  • Att i sin dagliga verksamhet följa lagstiftningar, förordningar och myndighetsföreskrifter, god affärssed och medverka i att utveckla och stärka branschens anseende
  • En respekt för konkurrenslagstiftning och regelverk som främjar en sund konkurrens på marknaden
  • Att samverka i frågor som behandlar god sed och branschetik

Vår prioritet är och kommer alltid vara din säkerhet. När du ska köpa larm: gör en undersökning. Ta reda på hur länge larmföretaget varit verksamma, vilka väktarbolag de samarbetar med, och hur deras ekonomi ser ut.

En bokstavskombination att hålla utkik efter är: AAA. Detta är det högsta betyget och klassificeringen för kreditvärdighet som enbart ett fåtal företag blir tilldelade, ett av dem Säkra Larm. Kravet för att erhålla ett AAA betyg är hårda. För att ett företag ska bli tilldelad detta betyg ska de ha bevisat sig vara långsiktigt stabila och pålitliga, inneha en stabil ekonomi, drivit sin verksamhet i över 10 år, och bevisat att de kan hantera både låg- och högkonjunkturer.

Säkra Larm Omdöme 2: ”Larmen förhindrar inte att inbrott sker!”

Det finns en delad uppfattning om larmsystem verkligen förhindrar att inbrott sker eller inte. Vi på Säkra Larm är av övertygelsen att de gör det.
2018 anmäldes det ca 17 000 bostadsinbrott i Sverige, detta var en minskning med 24 procent från 2017 enligt statistik från Brottsförebyggande rådet. Göran Landvall arbetade tidigare (numera pensionerad) inom polisens Nationella Operativa Avdelning (NOA) och sa i en intervju med Aftonbladet att en faktor som bidragit till den sänkta siffran av bostadsinbrott är att fler bostäder numera är utrustade med ett inbrottslarm.

Säkra Larm Omdöme 3: ”Säljaren vägrade acceptera ett nej!”

Säkra Larms säljare utbildas kontinuerligt där de får lära sig Säkra Larms uppförandekod de tillämpar vid kundbesök. Vi är dock inte perfekta i alla avseenden, vi gör misstag och tar felsteg. Vi strävar dock alltid efter att utvecklas och förbättra vår service och tjänster som våra kunder ska uppskatta och känner sig trygga med. Detta är något du kan hjälpa oss med.

Har du haft besök från en av Säkra Larms säljare och har synpunkter på mötet så vill vi gärna veta det. Kontakta Säkra Larm via vår mejl: servicedesk@sakralarm.se, och beskriv händelsen och er upplevelse av den så återkopplar vi.

Säkra Larm omdöme 4: ”Samma larm kostade mer än min grannes!”

Säkra Larm har funnits i över 15 år. Under alla dessa år har våra priser, larmpaket och komponenter fluktuerat. Även våra betalningsalternativ har varierat till och från. Detta är något som sker för de flesta företag, det är fullt naturligt att både utbud och priser förändras över tid.

Hos Säkra Larm har du som kund alltid möjligheten att antingen dela upp beloppet eller betala hela summan via faktura. Du väljer själv ett betalningssätt och upplägg som passar dig. Har du valt att dela upp beloppet så finns det olika alternativ beroende på tidsspann, både räntefria och med ränta. Därför kan den totala kostnaden skilja sig från kund till kund.

När du köper något från Säkra Larm får du alltid se och godkänna den totala kostnaden innan du signerar något.

De flesta försäkringsbolag ger i många fall också en premierabatt om du har ett larm installerat av en godkänd installatör, vilket Säkra Larm är. Vi kan dock aldrig garantera att ditt försäkringsbolag ger dig denna rabatt.

Säkra Larm omdöme 5: ”Deras app fungerar knappt!”

Detta må varit sanningen för vår föregående app. Men vi lyssnade på er åsikter och tog till oss av kritiken. Vi har alldeles nyligen lanserat en app för våra nya larmsystem som är en förbättrad version anpassad efter era behov och åsikter som än så länge är högt uppskattad. iOS-versionen hittar ni via apples app store.

Fortsätt gärna lämna omdömen och kritik om våra produkter och applikaton. Våra larmtillverkare arbetar ständigt med att utveckla och förbättra Säkra Larm appen utefter er respons. Tack vare er får vi en bra inblick i vilka funktioner som är önskvärda och vad vi kan förbättra och utveckla inom vår app.

Lämna ditt eget omdöme om Säkra Larm

Har ni frågor eller funderingar kring Säkra Larms tjänster eller produkter? Tveka inte att kontakta Säkra Larms kundtjänst eller besök vår hemsida för vanliga frågor & svar. Säkra Larm uppskattar alla typer av omdömen, goda såväl som konstruktiva. Säkra Larm välkomnar dig att lämna din egen på din föredragna hemsida för att hjälpa oss utveckla och förbättra våra tjänster och produkter. Det hjälper oss att bistå dig med tjänster och produkter i framkanten av marknaden.

Är du intresserad av våra larmlösningar?
Låt oss kontakta dig!

Genom att fylla i formuläret så kommer vi att ta kontakt med dig och hjälpa er att hitta en larmlösning som passar just er.

Nu släpper vi en Smart Video dörrklocka!